Monday, July 25, 2011

kisah weekend teruja pasal satu pokok

hi!!! berjumpa lagi pada hari ini.. hurm, susah nak update blog di rumah. sebab kena jaga nenek dan fikirkan balik di office laptop selalu bukak, so nia jadi jemu nak on laptop di rumah.fikirkan biar laa dia berehat.. kang rosak kang, mau tak nages nia nanti... huhu..daa laa laptop nie laptop kesayangan nia.. huhu...
jadi time bosan-bosan ngadap sistem nie, .....sistem ap?? opss... tak beritahu pulak..

nia baru dapat sistem pagi tadi oleh puan Faridah. dia bagi nia buat sistem tempahan bilik mesyuarat UPTM. omong-omong nya...susah bangat. haha.. jadi blur sekejap. nia terus chat ngan kawan nia. nia panggil dia mok jerk.. coz dia dah wat dulu. dia ajar lah, p nia tak faham sangat sebab melalui chat jerk kan. so nia amik keputusan untuk tanya pada pn.faridah. dia beri lah tunjuk ajar dia.. alhamdulilah. dia ajar nia faham. dan dapat lah nia buat sistem ini menggunakan database di phpmyAdmin.. haha.. 
kemudian, nak connect page pulak.. ini yang nia tak faham. so, sementara nia tunggu dia balik dari seminar, nia updatekan lah blog ini..

kisah weekend ek.
weekend ary tu, nia tak pergi mana-mana pun. sebab nia kena jaga nenek sakit di rumah. nenek nia daa kuar dari kpj dan sekarang tinggal di rumah nia. so nia dan keluarga kena lah sama-sama jaga dia.

sabtu, nia bawak askar-askar nia ikut nia pergi rumah ayah di mambau. abah kol suruh datang makan pengat durian mama buat. yummyy.... dap tuh.. askar-askar nia saper?? nak tahu gak ker?? ok2 lah nia bagitahu.
najmi dan syaidi... hahah... 

sampai di rumah abah, tengok rumah berselerak. sebok berkemas.. haha..maklum lah nak raya. nia dan askar-askar nia mampu lihat dan mengacau jerk laa..jaat an..haha.. sementara mereka mengemas, kami makan lah pengat durian tu..yummy..sedap...lepas makan,kami semua lepak di luar. maklumlah, rumah abah kan rumah tepi. so ada kawasan yang luas lah. nia dan askar-askar nia pergi ke kebun abah. abah rajin berkebun.. nie kebun abah...

sempat lagi nia amik gambar dibawah pokok markisa abah.

nia dan najmi..

tau lah askar, berkawad pulak dia.luaskan kawasan dia.

kebun

haha.. kemudian abah dan mama keluar.abah ada function. abah kena tolong mereka angkat khemah pergi ke rumah jiran dia. coz ada kenduri. bila di lihat kawasan perumahan dia, tolong-menolong amat dititip beratkan. memang bagus. suka tengok sifat mereka dalam berjiran. taman apa?? taman angsamas mambau. gotong-royong,tolak ansur.memang susah nak jumpa taman yang macam ini..penduduk dia semua bagus2.

nampak tak khemah tu berjalan??

tengok lah mereka tolong menolong mengangkat khemah.

nia dan mama mampu tergelak jerk.. haha... mama menghidangkan pengat durian pada mereka semua.. ramai yang memuji sedap...nie nia nak tunjuk satu pokok yang abah tanam di kawasan dia, pokok yang menarik perhatian nia dan askar-askar nia. pokok nie tak tahu apa nama dia. p memang tinggi...bunga dia tinggi, pokok dia, macam pokok nanas.
nampak nie bunga dia. batang dia. tinggi sampai melebihi tiang elektrik.

nampak kan??

nie pokok dia.. renek jerk.

nie anak dia. baru nak tumbuh. p pokok dia abah potong.. lembut tau yang hijau tu.


nie belum tumbuh lagi. saja nak interframe bumbelbie nia nie..hehe

best bercuti di rumah abah. walaupun sekejap. kebetulan nia datang ada pasar malam. apa lagi nia ajak lah abah mama dan askar-askar pergi pasar malam. nia suka pergi pasar malam. tak tahu kenapa. suka sebab banyak makanan dan melihat orang kowt..heheh.. pukul 6 lebih nia dan askar-askar nia pulang ke rumah nia. 



...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Photobucket