Tuesday, August 16, 2011

mimpi seram (17/8/2011)

malam tadi dadaku sakit. sukar untuk menarik nafas dengan selesa.. kemudian nieya try untuk lelap.. akhirnya berjaya lelap dan nieya bermimpi yang nieya sakit dada sangat, susah nak bernafas, kemudian nieya paut tangan somebody, kemudian ada cahaya... terus tersedar sebab ibu kejut untuk bangun sahur. sedar-sedar tengok handphone, ada lima masej. 1 miss kol. sebelum tu nampak laa 1 mesej tak berjaya hantar.. cuba hantar.. sending fail..rupanya.... takk dak kedit.. hehe.. nieya nak share mimpi seram nieya...


lepas sahur,nieya tyto balik. yela..sejam jerk.. tak sampai sejam pown.. pastu nieya mimpi nieya dan family pindah rumah. kemudian family makngah tyto depan kitaorang.. dah tu tiba-tiba nieya tengok dorang tutup muka dengan selimut. kami pandang belakang. rupanya air menitik-nitik.nieya dan ibu pun tanya kenapa?? laa.. basah.. nieya tengok dorang still tutup muka.. nieya pown takut laa..patu dengar bunyi dari belakang nieya. terus peluk ibu.. tengok-tengok nieya tak peluk ibu..nieya peluk orang tak der kepala..apa lagi..menjerit nieya.. nieya takut sangat.. terus nieya nak cepat-cepat tersedar dari mimpi tu. nieya buat bunyi.. err...err..err.. supaya cepat sedar..tapi tak boleh.. nak mengucap pown tak boleh.. orang yang tak der kepala yang nieya peluk tu terus tangkap nieya.. belum sempat dia buat apa-apa... ibu terus kejut nieya sebab nieya merigau.. ibu kata napa nie? ngigau ker?? terus nieya tersedar... nieya kata kak long mimpi seram.. huhu..

pastu nieya sambung tyto balik.. tersedar semula time ibu kat kereta nak pergi kerja.. nieya keluar bilik,duduk kat kerusi di ruang tamu. tengok ibu..ibu tengok nieya lain macam..ibu pelik..dia tanya kenapa ngan ko nie?? nieya hanya menggeleng.. 

hurm..sejak kebelakangan ini nieya kerap mimpi seram,ngeri dan mimpi nieya sakit dada..susah nak nafas.. selalu lah.. nieya takut..kenapa selalu nieya kena macam ini.. ibu pown cakap,ko selalu mimpi...aneh2 dan pelik2.. ibu tahu kat rumah tu,nieya selalu kena kacau oleh makhluk Allah.. tapi nieya tak boleh buat apa2,.takut sudah semestinya... tapi nieya tetap kena kuat semangat.. kuat iman.. 

nieya search mr.google.. dapat doa bila mengalami mimpi buruk. nie doa nya :


أَللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوْذُ بِكَ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ وَسَيِّئاَتِ اْلأَحْلاَمِ

ALLAAHUMMA INNII A’UUDZU BIKA MIN ‘AMALISY SYAITHAANI,WASAYYI-AATIL AHLAAM"Ya Allah, sesungguhnya aku mohon perlindungan kepada-Mu dari tingkah laku setan dan dari mimpi-mimpi yang buruk"(HR. Ibnu Sunny).
...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

2 comments:

awanhana said...

ko niew cmner laa boleh mmpi cm2..
basuh kaki sebelum tidow ngok hahahhahha...

nia thania said...

aku bukan jerk basuh kaki...siap basuh muka skali.. au.. huhu..hahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...