Thursday, September 29, 2011

kejadian di office -Sejadah-

Seperti biasa nieya sampai,office, nieya selalu sampai awal..pastu nieya pelik laa tengok penyelia,bos,pengarah, semua yang dah sampai semuanya berkumpul di belakang. belakang tu tempat teknikal dan ada surau perempuan. nieya tak nak lah ambil tahu sebab takut menjaga tepi kain orang pulak,o ada hal yang tak patut nieya ambil tahu sebab nieya nie pelajar pratikal jerk di Wisma Negeri nie.. so nieya tak der hak laa nak masuk campur semua. huh...

pastu ada seorang staff di sini. dia baru sampai dan terus ambil kamera. nieya pelik laa. nieya cakap kenapa puan kat belakang tuh? dia kata ada sejadah berdiri, duduk laa..macam itu lah. dia kata ala macam dalam internet tuh. pastu dia suruh nieya pergi tengok. nieya rasa macam seram-seram sejuk dan tiba-tiba jadi takut. pastu nieya cuba berani kan diri,pergi lah belakang tuh. nieya tengok.. ya Allah.. ada empat sejadah yang tersusun macam sebuah family sembahyang jemaah. tapi dia salah kiblat. kemudian yang pelik tuh, tersusun rapat. kalau mengikut kiblat asal,tak muat untuk berjemaah dalam tu. setakat 3 orang boleyh lah, sebab bilik tuh kecil. 

jom tengok....

Inilah keadaan bilik ini. kecil jerk. pastu sejadah ini gantung pakai henger.
kiblat asal sebenarnya yang ada garis biru tuh. menghadap garis biru...tapi sejadah nie,
menghadap kiri.dan ianya seperti sebuah keluarga sedang berjemaah.
yang 1st tuh, imam, sebelah belakang imam tuh, lelaki, dan belakang tu,ada dua sejadah tuh, perempuan.

perhatikan betul2. 


daa tengok kan?? ok..cuba korang fikir?? 
kalau dah sembahyang rasanya macam tak der masa nak buat benda-benda tuh semua. kemudian lawa pulak tuh dia buat. memang menjadi.dengan sejadah lembik,sejadah keras.. ok laa... mula-mula nieya ingat orang buat. tapi nieya tak terpikir pun orang buat. coz malam tuh ada staff lelaki ini masuk, pergi bilik server.surau tu sebelah jerk ngan server. dia ada dengar bunyi at surau.. selalu lah,tiap malam..tapi tak sangka pulak akan jadi macam tuh.

pastu pakcik jaga cakap, selalu dia nampak dalam uptm nie ada bunyi macam meriah. macam orang buat pesta. tapi tak der orang.. huhu...jadi seram laa pulak...duduk sini..hehe..

kemungkinan ianya berlaku pada malam hari. akk yang duduk berdekatan di situ yang perasan sebab
pagi-pagi dia akan membaca yassin dalam surau tu. dah tengok macam tuh,terus tak jadi dia baca yassin.

xper2..korang fikir-fikirkan lah ek...





...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...