Tuesday, November 15, 2011

kesedihan melanda di pagi hari

nieya nak share ngan korang cerita nieya di pagi hari... huhu.. pagi-pagi lagi nieya dah menitiskan air mata nieya nie..  tak der orang pown nak pujuk..hehehe..gurau jerk... kweng2.. hurm
kereta ibu nieya sekarang ada kat bengkel.. tak boleh start. pastu ibu pergi kerja naik kereta nieya. semalam pown sama. jadi semalam mr.macham nieya nie dari P.D ke Seremban datang semata-mata nak menghantar nieya ke kerja. nieya cakap tak payah, tapi dia tetap jugak.balik semalam nieya cerita kat ibu.. ok nie cerita semalam. 
mrs.google

pagi nie, nieya bangun nieya call makngah nieya. dia masuk opiz pukul 8 pagi. pastu dia kata dia tak sempat nak hantar nieya. pastu nieya bagitahu ibu, ibu.. hantar laa along... ibu kata nak hantar siap laa.. ibu mengajar, so sekolah dia masuk pukul 7 suku kowt.. nieya cepat-cepat lah siap, dah siap nieya pergi kat ibu. ibu kata ko pergi naik apa nie?? nieya terdiam.. nieya kata lah..naik ngan ibu. ibu kata mana sempat nak hantar. sekarang pukul 7 daa.. nie nak hantar budak 2 orang lagi.. nieya terus masuk dalam. ibu panggil, cepat lah ibu hantar kan.. dengan wajah benggis. nieya tak suka kalau orang nak tolong, o hantar buat muka bengis n merugut, n marah2.. memang tak suka.so nieya terus masuk, tinggalkan ibu sendiri. nieya duduk jerk kat ruang tamu mencari siapa yang boleh tolong hantar. nak naik bas, jangan cakap lah. dah tentu tak sempat.
last kali nieya call member2 ajak borak.. time nieya terus masuk tuh, mata nieya daa berair. nieya call kawan2 terus berair mengalir.. laju jerk.. nangis tau..sedih. time macam nie family tak nak tolong. kemudian, orang jauh dari P.D tuh sangup datang hantar nieya pergi kerja dari orang dekat. hurm..lau korang, sedih tak??
lagi satu nieya cepat meleleh sikit. kalau dah lambat, tak masuk kerja dengan alasan yang munasabah. semua lah.. hurm


tengah nieya menunggu, nieya diserang sakit perut..(amboi..ayat..tak boleh blarr....diserang..attooyaii).  nieya kena sakit perut. hari ini jerk, pagi ini... 2 kali nieya masuk tandas..huhu.. dah tak larat, nieya terus bukak tudung, tukar baju... hurm.. terus hantar mesej kat Pn nieya yang nieya tak dapat masuk kerja..  kalau boelh bulan nie nieya tak nak lah tak masuk kerja lagi.. coz bulan last... huhuhu...
google search
pape pown nieya tetap sedih..sedih ... rasa nak pergi jerk dari sini.. so far so good.. huhuhuh
...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

2 comments:

nabila faryzza said...

alolorh, nasib baik ada org PD tu sanggup hantar kan. hehe :)

Thania said...

@nabila faryzza

p x nak myusahkan dia... dia xzam an.. huhu... mner nak stdy ag, pk an tnia ag. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...