Friday, November 18, 2011

terasa renjatan petir di.........

huhu... nak cerita satu perkara...  tadikan... waktu balik dari lunch... hujan selebat-lebatnya... kemudian angin ribut dan petir sambung menyambung... kuat betul bunyi dia... dan memang terasa lah...gegarnya..
nieya paking kereta dan keluar.... dalam hati ingat ALLAH dan mengucap banyak-banyak..  sampai pertengahan jalan, tiba-tiba nieya dengar bunyi petir kuat... nieya waktu tuh pegang payung.. sepi dari jari nieya dekat besi payung tuh.. waktu petir berdentum tuh, nieya betul2 berhenti dan terkena sedikit renjatan dari petir tersebut.. jari nieya betul2 terasa.. dengan angin ribut nya.... dengan nieya pegang nset nyer.. ya ALLAH... hanya ALLAH sahaja tahu betapa takut dan nak nanges nieya...  time tuh nieya berhenti dan dah macam artis bollywood daa.. dengan baju bagaiakn terbang di tiup angin, payung pun hampir sama... hahaha...

google

kemudian terus nieya cabut lari.. berlari lah... dan lintas jalan.. air semua nieya redah tanpa mengelak.. nasib baik kereta tak banyak.. sampai di pakcik guard tuh, nieya berhenti, tarik nafas... pakcik tuh tegur.. tak basah pown.. nieya tunjuk kaki nieya.. tanda nyer kain basah.. huhu... terus sambung lintas pergi masuk dalam bangunan... sampai jerk bangunan terus mengucap panjang dan bersyukur.. time tuh kuyup daa... tak pikir da.
menggeletar seluruh badan nieya.. memang takut.. 1st time tau.. alhamdulilah...nieya selamat... sampai sekarang menggeletar lagi....
mr.google



...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

3 comments:

IkhAnif said...

takpe..pengalam buat masa akan datang..tapiii..sentap jugak woo

Thania said...

@IkhAnif

tau xper..huhu.. tkt..

nabila faryzza said...

wahh, nasib baik takde pape kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...