Sunday, February 12, 2012

xcident lagi

kereta nieya excident lagi.
huhu..
dulu yang ini..
sekarang kat ipoh.
sedihnya.
kali nie, teruk. kemek.
kejadian berlaku pada hari jumaat 10/02/2012.
waktu nie nieya dan kawan-kawan O.T.W nak ke Poli.
kejadian ini berlaku kat taman cempaka simpang 3.
kedudukan sebelum excident.
 nieya dekat posisi warna kuning. nak ke poli. jalan ke poli ke kiri.
kereta kancil yang berkedudukan berwarna merah tuh, nak masuk simpang, sepatutnya tunggu laa 
line clear baru jalan, nie tak. mayb orang belakang dah hon2.
yang warna biru tuh van. dia daa bagi hint daa.dia hon jangan masuk coz daa dekat.
hijau motor.
kereta tuh masuk, tak sampai setengah daa kena baham ngan motor.
orang motor tuh tercampak ke atas. tinggi. yang kami nie jadi saksi. depan mata.
dari bising terus senyap. mata kami ikut pergerakkan orang yang tercampak tuh.
last2 dia jatuh kena kat kereta nieya. bergegar. helmet daa tercampak daa.
waktu campak tuh, kami senyap terus.
kelakar laa.. kalau di fikirkan balik.
tapi...
keretaku jadi mangsa.
bapak yang punca tuh, tegur kami pown tak. patutnya dia tanya ada kerosakkan ke atau tak.
nie tak der. senyap jerk. bila ayah nieya call dia, dia leyh marah bapak nieya.
kata semua orang nak call dia. agak2 laa..

semasa kejadian.

nieya ingat tak ada pape. sebab kena kepala orang tuh jerk.
pergi laa poli seperti biasa.sampai poli, ada kemek kat depan. terus naik kereta semula, pergi kat tempat kejadian tuh. terus bincang ngan gurl tuh. tapi dia tak nak bincang. dia wat macam 
dia tak bersalah jerk. just amik num call dia. 
en.Azmi datang melawat kami kat tempat kejadian. 
nasib baik dia ada. dia yang tolong setle kan.
pastu gurl tuh cakap, nie buat kat bengkel kawan dia kena rm150.
confident jerk dia.
en.Azmi cakap lebih rm150.
eeeeee...
geram tol..


daa tak nsem daa bumblebiew ku nie.
huhu..
daa kemek. bunyi pown kuat.
report polis semua daa buat.
tinggal tunggu keputusan jerk.
pape pown semua terjadi ada hikmahnya..







...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

2 comments:

nabila faryzza said...

padahal kereta thania xgerak pun kan. accident jugak. kte bawak berhati hati pun, benda dah nak jadi, jadi jugak. sabar jela

Thania Ismail said...

@nabila faryzza
r AH... p mmg waktu tuh hati rasa lain sgt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...