Sunday, June 10, 2012

Makan Di Senibong..

Home sweet home.  Akhirnya nieya sampai jugak rumah di Seremban. Rindunyaa... Nieya nak cerita nieya pergi makan di Senibong Johor.

google
KAMPUNG Senibong di Permas Jaya, Johor Bahru memang terkenal dalam kalangan penggemar makanan laut tidak kira penduduk tempatan mahupun luar Johor. Bagi pengunjung luar terutamanya yang pertama kali ke Johor, kehadiran anda seakan-akan tidak lengkap jika tidak dibawa menjamu selera di situ.Dengan pelbagai pilihan restoran serta seleksi spesies hidupan laut antaranya ketam bangkang, siput gong-gong, udang,udang kara dan ikan yang dimasak enak pasti membuat siapa-siapa kecur air liur.Tambahan pula, para pengunjung dapat menjamu selera dengan berlatar belakangkan laut dan curahan cahaya lampu pada waktu malam dari negara jiran, Singapura.

Senibong is a seafood haven located at Permas Jaya in Johor. I was very keen to try out this place since it has a reputation for having the freshest seafood in town. The restaurant we went to has been featured inJalan Jalan Cari Makan, a local food TV feature. It turned out to be a truly extraordinary dinner!


Kawasan dia macam kawasan KG. Banyak kedai makan dalam ini. Kita boleh pilih sahaja mana yang kita suka. So, family nieya pilih kedai 6 Corner. 

google


Kami duduk tepi laut.. makan sambil menghirup udara yang segar. 


my family








sesudah makan. Habis licin pinggan. sedap kawan-kawan.




dah kenyang apa lagi jom laa keluar. 



di Jeti. 

Masing-masing kekenyangan, kemudian kami gerak pergi hotel. Dan di sekitar hotel itu terdapat bazar. Bazar jualan. Alaa... uptown macam Danau Kota. Besar dan selesa. Nieya dapat capai 1 tudung. hehe.. Beli tudung bawal yang trend baru tu, untuk di pakai esok. Tengah jalan tu, nieya nampak orang buat inai. Apa lagi, nieya terus bagitahu ibu yang nieya nak buat jugak. 1 lukisan RM 5. 


lawa tak?? Pekat tau inai dia. Memang suka sangat-sangat laa bila dapat pakai. 

Kawan-kawan, kalau dah sampai JB tu, jangan laa lupa untuk singgah makan di Senibong. Rugi besar kalau anda tak singgah. Sebab makanan di situ best sangat-sangat. Yang paling teruja sekali Sotong. Sotong dia, besar sangat-sangat. Geram jerk tengok. Ehh,, sini kalau makanan laut au, yang fresh2. Paling best makan di gerai 6 corner. 

Next update: Singapore. 









...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

1 comment:

Papa-NtiQ said...

Hi....saya baru jer pegi makan kat Selera Seafood Senibong weekend lepas dan dah upload dalam blog www.blogmakanbest.blogspot.com
Sebelum tu dah masuk entri pasal CORNER 6 jugak.
Senang2 tu jenguk la yer blog saya. Topik 100% makan, makan dan makan :) takder topik lain. Kebanyakan nye di area Johor tapi lain2 pun ada bergantung bila saya visit ngan family.
Jangan lupa follow yer blog saya TQ TQ TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Photobucket