Monday, August 1, 2011

masakan berbuka semalam

semalam, balik jerk kerja, aku terus ke dapur, buat puding telur. haha..lapar pulak aku.haha...
1st time buat.. jadi. mula-mula takut laa..coz tkt tak mjadi. p ibu kata cuba jerk. alhamdulilah, jadi.
p tak makan lagi, cume rasa sikit jerk.. coz dia selesai masak pukul 6.45 ptg. waktu tu nak kena sejukkan lagi. dengan nak pergi rumah neneknya lgi. so, x sempat laa.. biar jerk dalam periuk. biar kan kemudian masukkan dalam peti ais selepas bbuka, malam sebelum tidur. dah selesai masak, biar kan dia atas api. pastu tolong ibu  masak tomyam..my fav food.  tom yam campur. ibu masak untuk nnk, coz nnk suka makan tom yam coz nenek tak der slera dah. habis lah nnk ngatah, n hirup.buka petang nie daa boleh hidang kat rumah nenek bagi nnk makan... serta keluarga lain... sedap...

dalam periuk lagi

puding telur daa siap

nie tom yam campur


dalam mangkuk, myfav food...

...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...