Tuesday, July 30, 2013

Perlu ke??


Perlu ke seorang lelaki meluahkan aib seorang kekasihnya pada semua orang??? Kononnya meluahkan apa yang terpendam.... masalah yang di bawa oleh perempuan itu... Tapi perlu ke beritahu semua orang?? semua orang tau bukan seorang dua. Memang kita memerlukan seseorang untuk mendengar masalah kita, perasaan kita, tapi bukan pada semua orang... betul tak?? Tambah lagi cerita keburukan seseorang.

Ada tak terfikir perasaan perempuan itu apabila lelaki itu menceritakan keburukkan perempuan itu pada semua orang?? Adakah dia terfikir seandainya dia berada di tempat perempuan itu?? Bagus ke seorang lelaki yang menceritakan keburukkan seorang perempuan itu kepada semua orang??? Semua orang....termasuk keluarganya. Tolong pembaca blogg.... tolong jawabb..... hurm.



Dalam sebuah hadith yang diriwayatkan Bukhari dan Muslim dijelaskan maksudnya: “Tidak akan masuk syurga orang yang membuka aib orang lain“.


Jangan buka aib orang kerana Allah juga akan membuka aibmu walaupun di rumah mu sendiri...


...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

1 comment:

Dylla Abas said...

hmm..benda yg dah lepas tu patutnya tak perlu nak diungkit lagi..tapi lumrah manusia,benda yg dah lepas tu la lagi dia suka nak bercerita kan..wallahu'alam..apapun, membuka aib orang lain tu tak perlu la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Photobucket