Tuesday, August 23, 2011

muhasabah diri

malam tadi nieya rasa lain sangat2.. tak tahu kenapa. nieya sidai baju kat luar, mcm rasa lain macam..takut... kemudian,nieya ada perasaan marah.. tak tahu marah kat saper..nieya macam banyak dosa kat ibu.. hurm.kat makngah.kat abah. kat im. kat semua orang..

daa tu, malam tadi rasa ngantok sangat.. letih.. lepas jerk sahur pagi tadi, sebelum lelap kejap, tiba-tiba jerk nieya minta maaf kat semua orang.. mintak maaf dalam hati jerk.. daa minta maaf tu, nieya lelap dan terjaga terus minta wit kat ibu, dan salam ibu sebelum ibu gerak pergi kerja.

nieya .... tak tahu nak cakap apa.. pagi nie kat office,nieya termuhasabah diri jup.. bila muhasabah tu, hati rasa sayu jerk. banyak sangat dosa yang nieya telah wat. tambah lagi nieya search tenet tentang malam lailatulqadar. lagi sedih dan terharu,sayu. nieya tak nak terlepas pada malam tersebut. tapi layak ker nieya untuk jadi tetamu allah pada malam tersebut?? nieya tak tahu la. nieya rasa macam hati dah gelap jerk.

ya Allah, ampunilah dosa-dosa lampau ku,dosa-dosa yang telah aku lakukan. dosa-dosa sebesar zahrahku.. ampunilah dosaku ya Allah.. ampunilah dosa orang-orang di sekelilingku.. terangilah hati ku dengan cahaya nur mu ya allah.. terangkanlah... amin...




...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...