Saturday, March 10, 2012

luahan iii

bila kita susah seorang pown tak der disisi kita. tapi bila kita senang??
berduyun-duyun yang hadir.. itu lah pepatah yang selalu aku dengar..
kenapa aku selalu begini. bila sedih, semua orang tak memahami hati aku.
kenapa juga aku yang selalu kena ikut cakap orang?
aku pown ada pendirian aku juga. ok laa.. aku tak kesah pown..
jadi kerbau kena cucuk hidung.. tapi kenapa orang lain tak pernah nak hargai aku?
aku pown ada perasaan juga.

sedih tak dapat di bendung lagi kali ini. benda yang selama aku pendam semua nya 
meletup juga di sini. aku hanya mampu untuk melepaskan di sini sahaja. aku tak mampu 
nak luahkan kat orang lain kerana mereka bukan di tugaskan unutk mendengar hati aku.
aku tak nak menyusahkan mereka, tak nak buang masa mareka. 

bermula hari khamis hari tuh, aku frust sangat2, sedih. aku hanya mampu menangis dalam hati sahaja.
selepas kuiz 2 mandrin, oral. aku hafal, tapi dah duduk depan dia, aku jadi blur, tambah lagi daa kena marah... n loshir tuh mengamuk2, lagi laa aku tak boleh buat. last2 aku fail.. gagal dalam
kuiz 2.. aku sorang lak tuh yang gagal. aku malu. malu pada kawan2.. kenapa aku boleh gagal. 
aku tak nak repeat subjek nie. aku tak boleh kena marah n tak boleh dia mengamuk. hurm.

sepanjang cuti nie, aku hanya terpikirkan benda nie sahaja. sampaikan kaki aku berat untuk melangkah ke poli tambah lagi untuk ke kelas dia. mesti dalam kelas dia, dia kenakan aku. 
cuti yang membuat hatiku menangis. terluka. aku x happy.. bila aku luahkan pada seseorang, 
aku tak dapat apa yang sepatutnya aku dapat. maaf.. itu yang aku rasa. bila aku luahkan pada ibu, ibu just mengangguk n berkata... macam mana boleh jadi macam tu? ntahlah.. itu jawapan yang mampu aku luahkan. bila aku luah pada uncle, dia hanya mampu kata.. tak pe. itu bukan bahasa ibunda kita. 

tertekan sangat diri ini. aku rasa aku nie tak dihargai. hargailah aku sedikit sahaja. aku tak minta lebih. memang dari dulu lagi, orang tak hargai aku. terutama... hurm. aku nak tempat yang boleh menenangkan aku. selalu aku balik jerk, hati boleh tenang hanya memandang pada haiway sepanjang perjalanan aku balik tuh. tapi aku tak tahu kali ini. betul2 aku sedih sampai ke hari ini. 



bila aku dengar lagu ini... aku nak jerk pergi.. bawaku pergi.. tapi nak pergi mana kan..


...Hanya sekadar mengisi masa lapang untuk berkongsi cerita ...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...